• چهارشنبه،22 آبان 1398
  • ورود
   
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 358
      کد: 33253
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۲/۰۹/۱۱

      نشست ارائه مدل مدیریت یکپارچه ترافیک در کلان شهر های در حال توسعه برگزار گردید:

      در نشست ارائه مدل مدیریت یکپارچه ترافیک در کلان شهر های در حال توسعه که روز پنجشنبه مورخ 7/9/1392 از طرف مدیریت توسعه و پژوهش با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، مطرح گردید:
      نشست علمی - برگزاری

      "آیا ترافیک در شهر یک سیستم است؟"

       دکتر مهدیزاده سخنران جلسه ضمن اشاره به مسائل و مشکلات موجود در ترافیک شهرهای امروزی، سرفصل های مدیریت یکپارچه ترافیک را شامل موضوعات مختلفی همچون مدیریت بر سفر های شهری، مدیریت بر شبکه حمل و نقل عمومی، مدیریت بر تصادفات، مدیریت بر تحقیق و توسعه و ...دانستند و در پاسخ به سوال آیا ترافیک در شهر یک سیستم است، اظهار داشتند گرچه در مباحث ترافیکی، سازمانهای مختلف و گوناگونی، ایفا کننده نقش های متفاوت هستند اما کمتر با یکدیگر، تعامل سیستمی دارند حال آنکه سازمان ها باید از طریق تعامل با یکدیگر، یک سیستم را تشکیل بدهند. ایشان با اشاره به تفاوت بین سازمان و ابرسازمان، مدیریت ترافیک را از مباحثی دانستند که می باید به صورت ابرسازمان پیاده سازی و مدیریت شود به گونه ای که همه سازمان های دخیل باید در درون این ابرسازمان فعالیت و تعامل کنند.

      در این خصوص دکتر آیتی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی اظهار داشتند: مباحث ترافیک ابعاد گسترده ی چند جانبه ای دارد که یکی از آنها مباحث تخصصی مهندسی ترافیک و مباحث مدیریتی آن است و باید به نقش سایر عناصر و اجزا نیز توجه شود. ایشان با اشاره به مشکل فاصله عمیق تئوری و عمل، عدم امکان بکارگیری مستقیم کارهای تحقیقاتی و زمینه سازی جهت کاربردی شدن تحقیقات را از الزاماتی دانستند که در سازمانهای اجرایی باید به آن پرداخته شود.

      سرهنگ گرایلی رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی نیز در خصوص مشکلات ترافیک، اظهار داشتند یکی از مشکلات، ناهماهنگی بین سازمان ها و ارگان هایی است که با ترافیک سر و کار دارند، در حالیکه اگر ارتباطات بین سازمان ها منطقی باشد قسمت عمده ای از مشکلات حل خواهد شد علاوه بر آن باید به موضوعات دیگری از قبیل تولید خودروها،  فرهنگ رانندگی، آلودگی هوای ناشی از وسایل حمل و نقل و ... نیز پرداخته شود.

      در پایان دکتر عباس زاده رئیس گروه پژوهش و نوآوری نیز ضمن اشاره به مدیریت یکپارچه ترافیک که در حال حاضر جهت حل مسائل و مشکلات، ضروری می باشد، اظهار داشتند ما به جای آنکه به حل مسأله بیندیشیم باید قبل از به وجود آمدن مشکلات، از پیدایش آن جلوگیری کنیم و این وظیفه بر عهده برنامه ریزی شهری و شهرسازان است. شیوه برنامه ریزی شهری باید متکی بر پیاده محوری، ارتباط کاربری زمین و حمل و نقل شهری و نظریاتی همچون شهر فشرده و نوشهرگرایی و حمل و نقل تزانزیت محور باشد تا اتکای به حمل و نقل شخصی را کاهش دهد و از بروز معضلات ترافیکی جلوگیری نماید.

       

      تعداد بازدید: 358
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
  • سایت های مرتبط
    معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی
    فرم های مورد نیاز نواروان و پژوهشگران
    معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد
    بانک اطلاعات تامین کنندگان شهرداری مشهد
  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 2,101,182
    تعداد بازدید امروز : 1,382
    تعداد بازدید دیروز : 1,674
    آخرین به روزرسانی : 10:12  1398/08/21
  • ارتباط با مدیریت
  • تلفن : 36006126-051
    فکس : 6090509-051
    آدرس :مشهد- بلوار معلم - نبش معلم یک- طبقه اول ساختمان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد -مدیریت پژوهش



  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوا: مدیریت پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد