• طبقه بندی مقالات
    • بررسی نقش مدیریت کیفیت برای رسیدن به کلاس جهانی

      بررسی نقش مدیریت کیفیت برای رسیدن به کلاس جهانی

      دکتر حسن فارسیجانی - امیر حسین عبدالکریمی
      ارائه شده درچهارمین کنفرانس مدیریت سرآمدی و سیستم های کیفیت
      کلمات کلیدی :
      با توجه به اهمیت و نقش برنامه ریزی و طراحی در فرآیند گسترش و جهانی شدن اقتصاد لازم است تا سازمانهای قرن 21 تصمیماتی اتخاذ کنند تا با توجه به فرصت های بوجودآمده بتوانند وضعیت سازمانی خود را متحول ...

       با توجه به اهمیت و نقش برنامه ریزی و طراحی در فرآیند گسترش و جهانی شدن اقتصاد لازم است تا سازمانهای قرن 21 تصمیماتی اتخاذ کنند تا با توجه به فرصت های بوجودآمده بتوانند وضعیت سازمانی خود را متحول نموده و همواره با عملکرد کلاس جهانی الگوبرداری نمایند. در محیط پویای اقتصادی نقش WCM به خوبی مشخص بوده به طوریکه همواره ارزیابی ها نمایانگر ارزش مدیریت در هزاره سوم می باشد این سازمانها موظف هستند تا با ترسیم استراتژیهای مدرن شیوه رسیدن به اهداف کلاس جهانی را برای عضویت در WTO طراحی نمایند. این تحقیق فعالیتهای انجام شده در مرکز مطالعات کلاس جهانی را مورد بررسی قرار داده بطوریکه نقش آثار رسیدن به این وضعیت را در سازمانهای مختلف مطالعه کرده و ضمن استفاده از متدولوژی مصاحبه با کارکنان بخش تولید بیش از 18 شرکت بزرگ داخلی و خارجی به تحقیق پرداخته است و عوامل کلیدی جهت این استراتژی ایجاد صرفه جوئی در هزینه عملیات و پاسخگویی کارا بطوریکه محصولات تولید شده از هر رقیبی در سطح جهان با کیفیت بهتر و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان می باشد. لذا تولیدکننده در کلاس جهانی برای رسیدن به این اهداف تلاش می نماید تا از طراحی به عنوان ابزاری استراتژیک برای رسیدن و باقی ماندن در بهترین سطح پویایی استفاده نمایند. این تحقیق نشان می دهد که چگونه مفاهیم طراحی و انعطاف پذیری آن   می تواند ارتباط با اهداف رقابتی داشته باشد. در این مقاله موضوع استراتژیک و انعطاف پذیر بودن طراحی مورد بررسی قرار می گیرد که می تواند تحت تاثیر عواملی محیطی متغیر باشد، در گذشته تولیدکنندگان همیشه به دنبال افزایش عمر محصولات و تنوع کمتر بوده اند در بازار پویای اقتصادی کنونی مصرف کنندگان همواره خواستار تنوع بیشتر از محصولات حتی با طول عمر کمتر می باشند. و در این گذر تنها سازمانهایی که توانسته اند خود را با انتظارات و نظرات مشتریان تطبیق دهند یعنی سازمانهای کلاس جهانی و سازمانهایی که قابلیت تولید در کلاس جهانی با استراتژی و طراحی کلاس جهانی، می توانند در زمره شرکتهای موفق قرن 21 قرار گیرند

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
  • سایت های مرتبط
    معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی
    فرم های مورد نیاز نواروان و پژوهشگران
    معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد
    بانک اطلاعات تامین کنندگان شهرداری مشهد
  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 2,065,730
    تعداد بازدید امروز : 805
    تعداد بازدید دیروز : 1,635
    آخرین به روزرسانی : 12:34  1398/07/22
  • ارتباط با مدیریت
  • تلفن : 36006126-051
    فکس : 6090509-051
    آدرس :مشهد- بلوار معلم - نبش معلم یک- طبقه اول ساختمان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد -مدیریت پژوهش



  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوا: مدیریت پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد